,

دستگاه rTMS تحریک مغناطیسی مغز چیست؟


دستگاه rTMS تحریک مغناطیسی مغز چیست؟

دکتر محمد رضوانی، متخصص مغز و اعصاب از دستگاه rTMS می گوید.

یکی از روش های درمان برای بیماری های مغز و اعصاب و بیماران روانپزشکی استفاده می شود دستگاه rtms تحریک مغناطیسی مغز، فراجمجمه ای می باشد که در حقیقت تحریک مغناطیستی مغز را انجام می دهد.

این روش کاملا بی خطر بوده و برای بیمارانی که بر روی آنها دارو تاثیر گذار نمی باشد و یا امکان استفاده از دارو ندارند و یا تمایل استفاده به جای دارو را دارند پیشنهاد می گردد.
بیمار کاملا هوشیار و در زیر دستگاه rtms بدون احساس درد قرار می گیرد و دستگاه جریان الکتریکی را به مغناطیست تبدیل کرده و بدون عارضه خاصی تاثیراتی مشابه دارو در بیمار ایجاد می نماید.

برای تاثیر بهینه این دستگاه، پزشک مغز و اعصاب بر اساس تشخیص خود پروتکل و برنامه لازم را به تکنسین اعلام می نماید تا بیمار بر اساس این از این دستگاه بهره مند گردد.
مشاهده ویدیو دستگاه rTMS تحریک مغناطیسی مغز چیست؟

تحریک مغناطیسی مغز (تحریک مغناطیسی مغز از راه جمجمه | Transcranial magnetic stimulation) که به آن تیمش می‌گویند،یک روش تحریک مغناطیسی عصبی است که بر روی نواحی کوچک و محدودی از مغز اعمال می‌ گردد. در این روش، یک مولد میدان مغناطیسی یا سیم‌پیچ، در نزدیکی سر بیمار قرار گرفته می شود. این سیم‌پیچ، از طریقِ القای الکترومغناطیسی، یک جریان الکتریکی خفیف در ناحیه زیرین خود در مغز ایجاد می‌کند. سیم‌پیچ مذکور در عین‌حال به یک دستگاه ضربان‌ساز یا محرک متصل است که جریان برق را به آن هدایت می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *